MinaRonaldAzizamarceIinVietnam.reismee.nl

Hong Kong dag 3

04-09:

Na het ontbijt zijn we met de shuttlebus en de veerboot naar de overkant gegaan om de 2e route te nemen. Weer veel van Hong Kong gezien en halverwege zijn we uitgestapt in Stanley, hier waren meerdere winkeltjes en een markt. Omdat het regende toen we weggingen, had iedereen, behalve Aziza, de zonnebril in het hotel gelaten. Maar gedurende de rit begon de zon te schijnen en was het toch wel erg lastig zonder zonnebril. Dus bij het 1e brillenwinkeltje die we tegenkwamen naar binnen gelopen. Hier allemaal dure merkbrillen. Maar....hij bestond 19 jaar en dus was er een korting te krijgen van 30 tot 50%. Mina had er al snel een gevonden en met afdingen kreeg ze de zonnebril mee met 52% korting. Daarna kocht Marcel een zonnebril met 46% korting en Aziza kocht er ook nog een met 53% korting. Winkelier blij, want hij bleef maar lager gaan, en wij blij met de mooie brillen.

De bus toer vervolgd tot het eindstation, wat iets langer duurde vanwege de drukte in het verkeer. Daarna weer terug naar de overkant met de veerboot en de laatste bus toer gedaan. De zon was verdwenen, de warmte niet, we kregen er de regen voor terug. Maar toch weer veel plekken van Hongkong gezien. Rond 18:15 een restaurant ingegaan voor een cocktail tijdens de happy hour. Na de (tegenvallende) lichtshow, zijn we een ander restaurantje op gaan zoeken waar we nog lekker gegeten hadden. Van daaruit teruggelopen naar ons hotel waar we na een weer vermoeiende dag wat vroeger het bed in zijn gedoken. Morgen doen we rustig aan, als het weer meezit nog even zwemmen, dan alles inpakken en naar het vliegveld voor de reis naar Ho Chi Minh in Vietnam. Alleen jammer dat we door het slechte weer op 2 september en het onderhoud van 3 t/m 5 september niet naar de Big Budha konden gaan.

Ger

Prachtige foto's! Fijne vakantie allemaal

Ma Jacobs

Een mooie en drukke stad .wel veel lopen om alles te bekijken. Nu naar Vietnam veel plezier allen daar .

Elise

Mooie foto’s en verhalen. Goede reis naar Vietnam.