MinaRonaldAzizamarceIinVietnam.reismee.nl

Saigon ( Ho Chi Minh) dag 1

05-09:

Vanmorgen op tijd op gestaan om te ontbijten want alles wordt klokslag 10:00 opgeruimd en afgesloten. Daarna op de kamer even gerelaxed en de koffers ingepakt. Rond 12:45 uur werden we met een luxe taxi opgehaald en waren we binnen het uur op het vliegveld. Ongelofelijk hoe groot die is, desondanks verliep de controle en het inchecken vlotjes. Heerlijk geluncht bij een Thais restaurant op het vliegveld en waren we mooi op tijd voor het aan boord gaan. Vlucht van ruim 2 uur. Bij de douane konden Ronald, Aziza en Marcel vlot door, alle gegevens mbt het visum waren bekend, helaas die van Mina niet en moest ze een extra controle doen bij de douane. Dat verliep minder vlotjes, maar uiteindelijk kon Mina ook door. Buiten stond de taxi met het bord “ Marinus Jacobs “ al klaar, hij schrok echter omdat ik aangaf dat we met zijn vieren waren. Dus moest er nog een taxi bij en werden we door 2 taxi’s naar ons hotel gebracht. Dat duurde wat langer omdat het ontzettend druk was. Het verkeer in Saigon is behoorlijk hectisch, de scooters vliegen op je af, rijden overal tussen door en kijken nergens naar om. Op sommige scooters zaten kleine kinderen gewoon te slapen met de ouders voor- en achterop. Echt ondenkbaar hoe dat hier gaat, rood is niet per definitie rood, je kunt ook gewoon doorrijden als je dat wil. Nee, dit moet je gezien hebben om te geloven. Het Majestic hotel is een oud hotel in het centrum van de stad, sinds 1925. Een mooi hotel met schitterende kamers, stukken beter dan het hotel dat wij in Hong Kong hadden. Na ons te hebben opgefrist zijn we zoek gegaan naar een restaurant om te eten. Het was al vrij laat, 21:30 uur, maar hebben toch nog ergens kunnen eten omdat alles blijkbaar vroeg dicht gaat. Daarna weer teruggelopen en op het dakterras van het hotel nog een drankje genoten. Weer een dag met veel indrukken. Op naar morgen.

Ma Jacobs

Inderdaad veel indrukken visum taxi maar 1 maar wel mooi allemaal hoort bij Vac En heel mooie fotos , veel plezier M A R M in Ho Chi Minh geniet ervan
Groetjes ???

Opa en oma

Mooie foto’s zo reizen we met jullie in vogel vlucht mee.Dus wij genieten met jullie mee.Ietsje minder dan,wij slapen in ons eigen bed.Groetjes:??