MinaRonaldAzizamarceIinVietnam.reismee.nl

Saigon ( Ho Chi Minh ) dag 2

06-09:

Vanochtend ons 1e ontbijtje in Ho Chi Minh. En het was stukken beter dan in Hong Kong, ruime keus en het zag er gewoon goed uit. Na het ontbijt 2 excursies geboekt, morgen naar de Chu Chi tunnels ( met de speedboot !! ) en zondag naar de Mekong Delta. Nog even onderhandelt over de prijs en toch nog een korting kunnen krijgen. Daarna zijn we naar een overdekte markt gelopen, Ben Thanh Market, hier was van alles te krijgen aan spullen: kleding, eten, schoenen, tassen noem het maar op. Het was geen kleine markt, bestaat al sinds 1870 en is gebouwd door de Fransen. Hier hebben Ronald en Marcel allebei nog een tas gekocht die we naar veel afdingen contant betaalden. Tegenover de markt was een typisch Vietnamees eethuisje, je moest zitten op hele kleine plastic stoeltjes en het zag er allemaal eigenlijk niet uit. Maar het was er druk dus het eten zal toch wel goed geweest zijn. Hier hebben de lunch genoten, heerlijk soep en voor de prijs hoefde we het niet te laten, inclusief drank ongeveer € 14 ( voor ons vieren ). Aziza en Mina zijn toen teruggelopen naar het hotel en zijn gaan zwemmen. Ronald en Marcel zijn naar het War Remnants Museum gelopen waar veel historie te vinden is over de oorlog in Vietnam, veel indrukken gekregen over de oorlog, de gevolgen hiervan en dat deze nog steeds voelbaar zijn. Mooie foto,s gemaakt bij de verschillende, door Amerika gebruikte voertuigen en vliegtuigen. Ook te zien was hoe gevangenen werden gemarteld, waar en hoe ze werden opgesloten. Als je de verhalen hierover leest, lopen de rillingen over je lijf. De gebruikte martelmethoden zijn te gruwelijk voor woorden. Na toch wat uurtjes hier besteed te hebben zijn we teruggelopen, onderweg nog even een biertje genoten en bij terugkomst in het hotel de zwembroek aangetrokken en naar het zwembad van het hotel gegaan. Heerlijke frisse duik genomen. Het was al weer gauw etenstijd en we besloten, nav een tip, nogmaals het restaurant Secret Garden op te zoeken ( gister konden we die niet vinden ). En ja hoor, nu met de juiste routebeschrijving konden we hem wel vinden. Was ook niet zichtbaar vanaf de weg, zag er eigenlijk niet uit, je moest ook nog 3/4 trappen op en toen we boven aankwamen zagen we een gezellig, leuk, typisch Vietnamees restaurant en we hebben er heerlijk gegeten voor heel weinig geld ook nog. Op de terugweg naar het hotel nog even wat gedronken en na weer een vermoeiend, leuke indrukwekkende dag het bed opgezocht.

Anita

Mooie plaatjes. Looks like Thailand?
Herkenbaar die kleine plastic stoeltjes
Geniet ervan!