MinaRonaldAzizamarceIinVietnam.reismee.nl

Saigon ( Ho Chi Minh ) dag 3

07-09:

We konden het vanochtend rustig aan doen, we worden pas om 11:15 opgehaald voor de toer naar de Cu Chi tunnels. Na het ontbijt hadden we dus nog even tijd om wat eigen dingen te doen. Klokslag 11:15 stond ons vervoer klaar en er zaten alleen 2 Belgen in. We moesten echter naar een stop maken elders om een nog mensen op te halen. Het was echter maar een Amerikaan, dus de groep bestond uit slechts 7 personen. Toen we weer uit get busje stapten bleek dat we 15 minuten onderweg waren om iedereen op te halen terwijl de haven waar de speedboot lag, een paar honderd meter van ons hotel lag. Hadden we dus ook kunnen lopen, haha.

Na een korte uitleg vertrok de speedboot voor een ritje van 1 uur en 15 minuten naar de Cu Chi tunnels. Gelukkig was het droog en leuk om mee te maken, dat scheuren over het water. Bij aankomst kregen we direct de lunch zodat we met een volle maag de toch naar de tunnels konden maken. Van te voren nog uitleg van onze gids over het ontstaan van de tunnels en het waarom dat er een Vietnam oorlog kwam. Als iemand het antwoord weet dan kan hij of zij hier een gratis diner komen nuttigen. Hoewel e.e.a enigszins wat toeristisch was aangepakt was het toch mooi om te zien hoe het in die tijd aan toe gegaan moet zijn. Gaf een mooie indruk. We zijn zelf ook in de tunnels geweest en, hoewel ze nu verbreed zijn, zijn ze toch nog erg smal. Je moest niet claustrofobisch zijn in die tijd. Na 1 1/2 a 2 uurtjes rondgewandeld te hebben zijn we met de speedboot weer teruggebracht.

Nu namen we het busje niet, terug wandelen ging sneller. Nog even een drankje genuttigd en daarna nog eventjes lekker aan het zwembad. Weer heerlijk een goedkoop gegeten daarna en op tijd naar huis. Morgen worden we al vroeg opgehaald, dus op tijd naar bed. We gaan morgen de Mekong Delta toer doen.

Ma Jacobs

Hebben jullie Weer van alles gezien, is daar zoveel water, dat jullie er met een boot naar toe moeten , hoor het wel als je thuis bent , veel plezier. M A M R ???

Erkan

Mooie vakantie, en dat is nog maar de eerste week, veel plezier Grtjes

Anita

Indrukwekkend om dat zo van dichtbij te aanschouwen. Vreselijke oorlog!