MinaRonaldAzizamarceIinVietnam.reismee.nl

Saigon ( Ho Chi Minh ) dag 4

08-09

Vanochtend al vroeg op omdat we al om 8:15 werden opgehaald voor onze Mekong Delta toer. Mooi op tijd vertrokken en de rit zou 1 a 2 uur duren, afhankelijk van het verkeer, haha. Het werd uiteindelijk bijna 2 uur. Aangekomen op plek van vertrek konden we instappen in de boot, we waren maar een groep van ons 4 dus dat was wel lekker. De reisleider gaf onderweg nog wat info, maar ondanks zijn jonge leeftijd was zijn Engels gebrekkig, dus dat was goed luisteren wat hij precies zei. De 1e stop was bij een plek waar ze van alles maakte van kokosnoten. Heel leuk om te zien wat ze hiervan kunnen maken. Hier ook de “ snake wine “ ( Daniel ) gezien en geproefd, tenminste Ronald. Hier wat aparte chips gekocht en weer verder de rivier op. Zie de foto’s hoe dat was. De 2e stop was bij een klein, typisch Vietnamees dorpje, lijkt wel of we terug in de tijd gingen. Hier stond onze fietstocht gepland. Na wat lokaal fruit gegeten te hebben gingen we op weg. De fietsen waren niet van een kwaliteit die we normaal gesproken gewent zijn en dat bleek al gauw toen bij de fiets van Mina de pedaal er spontaan afviel. Geen probleem, fiets aan de kant, Mina op de fiets van de reisleider en de reisleider achterop de scooter van de dame die de route voorreed. Zo lossen ze dat hier op. Leuke fietstocht waarbij we onderweg nog bij een privétuin stopte. De bewoner had van alles in zijn huisje staan en volgens het verhaal heeft hij alle kruiken die buiten stonden opnieuw gerepareerd nadat ze gebroken waren. Deze man vertelde nog wat dingen over het verleden en bleef continue aanstekelijke lachen. Een heel vrolijke man. Hij is zelfs nog de boom ingeklommen om te laten zien hoe locals dat doen. Na verse kokosmelk gedronken te hebben zijn we weer verder gaan fietsen richting lunch. Ook hier weer een aparte, typisch Vietnamese plek om te eten. Hierna vertrokken we in 2 kleinere bootjes de rivier weer op, weer leuk om mee te maken. We kregen ook nog 2 punt hoedjes, lachen. Een eind verderop overgestapt op de wat grotere boot die ons terugbracht naar het beginpunt. Hierna weer 2 uurtjes in de auto terug naar het hotel, ondanks de slechte weg hebben we hier toch nog de vermoeide ogen dicht kunnen doen. Terug in het hotel de koffers alvast ingepakt en besloten om naar hetzelfde restaurant als gister te gaan want de regen kwam met bakken uit de hemel. We hadden geen zin om in dit weer een restaurant te gaan zoeken. Weer heerlijk gegeten en gelukkig was het daarna weer droog, dus hebben we even de lokale markt opgezocht en nog wat inkopen gedaan. Op tijd naar bed gegaan want morgen weer heel vroeg op omdat we dan vliegen naar Phu Quoc, al om 10:10:uur.

Ma Jacobs

Wat leuk dat je dit allemaal mee kan maken , jullie zitten wel veel op bootjes en boten, maar kan zeker niet anders ,veel plezier in het andere stadje???

Yvonne

Prachtige reis
Mooi geschreven, ik zie jullie zo gaan op de fietsen. Haha