MinaRonaldAzizamarceIinVietnam.reismee.nl

Ha Noi dag 3

14-09:

Vandaag iets kunnen uitslapen omdat we een klein programma hadden. Bezoekje brengen aan Hanoi Hilton of te wel Hanoi Prisson of te wel Maison Center. Een wandeling van 20/25 minuten door heet Hanoi. Helaas is het grootste gedeelte al afgebroken en is er nieuwbouw voor in de plaats gekomen, maar het voorste gedeelte is gelukkig bewaard gebleven. Ook hier schrik je weer van de ontberingen en gruwelijke martelingen die gevangenen hier moesten doorstaan. En niet alleen in oorlogstijd, de gevangenis bestaat al sinds 1900. Het grootste gedeelte is dan ook gewijd aan de tijd dat de Fransen hier nog het regime hadden. Een klein gedeelte maar de aan Vietnam oorlog. Helaas hebben Ronald en Marcel ( Mina en Aziza waren er vlotter doorheen ) niet alles kunnen zien omdat we op tijd terug moesten zijn voor de afspraak met de massage in ons hotel. Dus het laatste stuk maar snel doorgelopen om het in ieder geval gezien te hebben. Op tijd terug in het hotel om ons op te frissen en gereed te maken voor de massage van 90 minuten. Die hadden we wel verdient en was ook heerlijk. Na alle vermoeidheid van ons afgemasseerd te hebben gingen we opzoek naar de Skybar. Deze bevond zich op korte afstand van ons hotel maar was toch nog even zoeken. Happy Hour was bezig dus we hebben lekker aan de cocktails gezeten. Mooi uitzicht over Hanoi. Helaas had de Sky restaurant niet het eten wat we wilden en zijn we weer terecht gekomen bij het restaurant van gisteren, Tung’s Kitchen. Hier lekker gegeten en mee kunnen kijken hoe ze die lekkere Egg Coffee maken. Daarna nog even over de nacht-markt gelopen en nog wat kleine dingetjes gekocht. Hier is alles al goedkoop, maar toch afdingen. Haha, leuk spel. Toch weer wat verdiend ( denken wij, zij zullen denken “ zo, mooie winst gehaald”, haha ). Omdat de airco in bijna het gehele hotel het niet deed, kregen we 2 andere kamers aangeboden om daar te slapen. Gelukkig maar, want zonder airco was het wel erg warm op de kamer. Alle spullen over verhuist en gelijk maar ingepakt want morgen zouden we toch vertrekken. Kamer was lekker koel, dus heerlijk kunnen slapen. Morgen naar Halong Bay.