MinaRonaldAzizamarceIinVietnam.reismee.nl

Ha Long Bay dag 1

15-09:

Na het ontbijt zijn we om 08:25 opgehaald met de bus voor onze volgende trip: de cruise op Halong Bay. Helaas geen privebusje maar en grote bus. Enfin, ritje van 2 uur, gaat goed komen. Onderweg nog wat kunnen zien hoe Vietnam er uit ziet. Bij de pier aangekomen werden we met een kleine boot naar de grote boot gebracht waar we een kamer kregen op het bovenste gedeelte. Hadden we mooi uitzicht. Nadat iedereen aan boord was vertrok de boot naar de mooiste gedeeltes van de baai. Beschrijven is moeilijk, zie de foto’s. Na de uitstekende lunch werden we weer met de kleine boot naar Pearl Island gebracht waar de parelfabriek staat. Hier konden we gaan kayaken, wat we dus ook gedaan hebben. Helaas geen tijd gehad/gekregen om de verwerking van de oesters te zien. We dachten daar nog tijd voor te hebben echter vertrokken we naar Titop Island. Dit eiland is vernoemd naar een Russische piloot die daar op uitnodiging van Ho Chi Minh op bezoek is geweest. Is een groot standbeeld voor neergezet en dus het eiland naar vernoemd. Het waarom is mij duister. Ronald, Mina en Aziza hebben de top beklommen, 400 treden en hebben daar mooie foto’s kunnen maken. Marcel nam een duik in het niet al te schone water van de zee. Nadat iedereen een korte duik had genomen vertrokken we weer richting boot voor het avondeten. Mooi dat ze rekening houden dat ik “ No fish and Seafood “ eet, ik kreeg kip, hihi. Daarna was het tijd voor Karaoke. En dat was/werd heel gezellig, we hadden een leuk groepje bij elkaar. Tegen 22:00 moesten we stoppen, omdat het dan rustig moest zijn op de boot. Niet lang daarna zijn we in onze hutcabine in slaap gevallen.

Ma Jacobs

Wat een geweldige boot tocht hebben jullie gemaakt , is wel een mooi land. Geniet nog een paar dagen , Groetjes ??