MinaRonaldAzizamarceIinVietnam.reismee.nl

Ha Long Bay dag 2

16-09:

Vandaag voor ons de 2e dag op de boot. voor de overige 26 mensen was er een ander programma omdat zij maar voor 1 nacht geboekt hadden. Wij doen dat morgen. Na het ontbijt werden we opgehaald om met een andere boot een bezoek te brengen aan enkele grotten. De 1e hebben we bezocht, was mooi,maar de andere hebben we maar voor gezien gehouden. We hebben al zoveel grotten in verschillende landen gezien, deze zouden ons niet verrassen met iets heel nieuws. Daarna kregen we de gelegenheid om weer te kayaken en te zwemmen. Mina ging alleen in de kayak, Ronald en Marcel samen. Om te kunnen zwemmen moesten we dus een stukje roeien. Daar aangekomen nog een stukje klimmen om aan de andere kant van de berg te komen waar een strandje was aangelegd. Helaas was het water hier niet schoon genoeg om een duik te nemen, het water was ook veel te warm. Nadat we weer terug gekayakt hadden en teruggebracht waren naar de boot, konden we eten. Ook hier weer een lekkere lunch genoten, op het eind daarvan begon het ineens kei- en keihard te regenen. Zo hadden we het nog niet meegemaakt. 20 minuten regen en daarna weer zon. En natuurlijk een heerlijke verkoeling. Bij de volgende grotten-stop besloten we op de boot te blijven en te relaxen op het dek. Het was weer droog en warm dus dat kwam goed uit. Daarna via boot op en boot af weer terug gekomen bij onze eigen boot. Deze hadden we nu voor onszelf omdat er hier nu mensen op zaten die ook 1 nacht hadden geboekt. Die kregen nu het programma wat wij gister hadden, dus de boot was nu geheel voor ons. En dat kwam goed uit want nu konden we met zijn vieren douchen, gister moest dat met 30 man en dat kwam de druk op het water niet ten goede. Toen kwamen er druppeltjes uit, nu was het een redelijke goede douche. Wij hoeven nu niet nog een keer mee met de groep die naar Titop Island gaan, dus de boot blijft leeg en wij kunnen lekker relaxen. Wachten op het diner en de Karaoke avond.

Ma Jacobs

?☂️? dit hoord ook bij Vacantie