MinaRonaldAzizamarceIinVietnam.reismee.nl

Hue dag 2

18-09:

Vandaag staat er de toer naar de Kaih Singh tombe en de Keizerlijke stad. Na het ontbijt werden we door een bestelde taxi opgehaald en daar naar toe gebracht. Entree Tombe bedroeg € 17 voor 4 personen, achteraf teveel. Toen we de trap beklommen begon het lichtjes te regenen. Gelukkig maar van korte duur. Hoewel imposant, was het voor ons na 35 minuten wel voldoende, de foto’s waren gemaakt. De taxi chauffeur had netjes op ons gewacht en bracht ons naar de Keizerlijke Stad, oude centrum Hue, nu een monument. Ook hier weer, teveel entreemoeten betalen. Er was genoeg te zien, was het was een enorm complex cq stadje, maar veel van hetzelfde. In een van die gebouwen was een schilder gevestigd die echt hele mooie schilderijen maakte. We hebben er een gekocht, dus die kun je bij ons thuis bewonderen ( M&A). We zijn daarna lopend naar het centrum van Hue gegaan, kleine wandeling, maar goed te doen. Onderweg nog even koffie met iets erbij gedronken bij Highlands. In het centrum aangekomen hebben we nog even wat winkeltjes bezocht.

We moesten op tijd op een bepaalde plek zijn omdat we met de shuttlebus terug wilde rijden. Even zoeken naar de standplaats maar we waren mooi op tijd. Na opfrissing weer gegeten net buiten het resort. Helaas minder lekker dan de dag ervoor. Terug op het resort nog een pool biljarten met Ronald, de dames waren al naar de kamer toe, en daar door Ronald ingemaakt met 19-0. Ronald kan echt goed biljarten, haha. Morgen staat er een rustige, relaxte zwembad dag op het programma.