MinaRonaldAzizamarceIinVietnam.reismee.nl

Hong Kong

3-09:

Vanmorgen rond 9:30 naar het, karige ontbijt. Weinig keus, maar goed, maag gevuld en we gaan op weg. Met de shuttlebus naar het centrum. Daar aangekomen besloten om met een Hop on Hop of bus Hong Kong te verkennen. Goede keuze want we kwamen nu op plekken die we anders niet hadden gezien. Hoogtepunt was wel Victoria Peak, met de tram naar de hogere niveaus ( 552 mtr ) van Hong Kong Island. Hier schitterende foto’s gemaakt van het centrale deel van Hong Kong, de haven en de omliggende eilanden. Ze hebben er een mooie, weliswaar toeristische, attractie van gemaakt. Hier hebben we de lunch genoten bij een restaurant van Gordon Ramsey, maar hij was er zelf niet. De bustoer afgemaakt tot het eind- beginpunt en onderweg nog wat foto’s gemaakt. Daarna was het nog een eind lopen naar de Hollandse kaaswinkel. Door het drukke centrum van Hong Kong gelopen en aan bijna het eind van deze weg het kaaswinkeltje. De Chinees Nederlandse eigenaar was er helaas niet. Hier nog wat kaas gekocht voor het ontbijt s’morgens ( ja, er zit geen kaas bij het ontbijt ). Op de terugweg zijn Aziza en Mina nog een kleding winkel ingegaan en konden Ronald en Marcel buiten op hun gemak alles bekijken. Het viel ons op dat we heel veel Toyota Alphard of Velfire zagen, enorme auto’s die je in Nederland niet ziet. Als we voor iedere auto 100 HK $ hadden gekregen dan was de vakantie voor niks geweest, echt zoveel kwamen er voorbij.

Met de veerboot weer terug naar onze kant en met de shuttlebus weer naar het hotel. Daar nog even lekker gechild en een gekaart, waarbij de beide dames aan het langste eind trokken. Na weer een vermoeiende, maar leuke dag, rond 01:00 uur gaan slapen.