MinaRonaldAzizamarceIinVietnam.reismee.nl

Hoi An dag 1

20-09

We hadden afgesproken dat we na het ontbijt zouden vertrekken naar Hoi An. De rit duurt 2 1/2 tot 3 uur en dan zouden we lekker vroeg in Hoi An zijn en konden we onderweg nog wat mooie plekjes bezoeken. We werden met de bus van het resort weggebracht, dus dat was goed geregeld. Onderweg hadden we 3 stops ingepland waarvan de mooiste Marble Mountains was. Na een flinke klim naar boven was hier het betalen van de entree wel waarde. Ook hier weer mooie plaatjes kunnen schieten. En de zon was fel en warm. Gelukkig was het in de bus lekker koel. Na ongeveer 35 minuten kwamen we aan in ons Palm Garden resort. Zag er ook weer schitterend uit. Kamers lekker groot, we kunnen de zee zien, kortom, ideale plek voor de laatste 4 nachten. Na het opfrissen nog even lekker aan het strand gelegen en in de zee gezwommen. Heerlijk zeewater, niet te koud, niet te warm. Helaas begon het na een tijdje even te regenen en besloten we aan het zwembad te gaan liggen. Hier namen we een duik in het veel te warme water, nee dan was het zeewater lekkerder. Na het zwemmen en opgefrist te hebben zijn we met de shuttlebus naar het centrum van Hoi An gereden om te eten in het ons aangeraden restaurant Morning Glory. Hier inderdaad lekker gegeten. Daarna de Night Market bezocht, een erg leuk centrum met heel veel lampionnen. Nog gebakken kikkers op een stokje gezien, zie foto, maar we hadden al gegeten, dus die sloegen we maar over, hihi. Om klokslag 22:00 was het afgelopen met de pret, heel veel winkeltjes gingen dicht, de Night Market werd opgeruimd, de verlichting in de lampionnen ging uit. Het was in een keer een heel andere sfeer. Nou, morgen dan maar iets vroeger gaan. Ronald en Marcel dronken nog even een biertje en na een taxi gevonden te hebben, weer terug naar ons resort. Na een vermoeiende dag het bed op gezocht.