MinaRonaldAzizamarceIinVietnam.reismee.nl

Phu Quoc dag 1

09-09:

Vanmorgen om 7:45 opgehaald om naar het vliegveld van Saigon te gaan. Schitterend om te zien hoe de inwoners zich in de stad verplaatsen op de vele scooters, het is echt een mierennest. Gelukkig viel het met de drukte mee en waren we snel op het vliegveld. Omdat we 8 kg overbagage hadden moesten we bijbetalen, om dat te kunnen doen werd 1 paspoort achter gehouden en moesten we op een andere plek betalen en met het betaalbewijs weer terug naar de incheckbalie en kregen we het paspoort terug. De douanecontrole verliep hier erg snel en in de wachtruimte bleek dat we een kleine vertraging hadden. Kunnen we hier nog even relaxen. Op moment van vertrek begon het hier te regenen, hadden we weer geluk. Na een korte vlucht landen we in een warm Phu Quoc. De chauffeur stond ons al op te wachten met het bord “ Marinus Jacobs en Ronald Jansen”. Hij verraste ons met een koud doekje en en mooi fles met ijskoud water. Deze ontvangst beloofde veel goeds. Na een rit van een half uur kwamen we aan in het resort. Ontvangst met fruit, helemaal top. De kamers waren nog niet klaar maar we konden ons omkleden in een huisje om te gaan zwemmen. Heerlijk aan het zwembad gelegen, de lunch hier genuttigd en nog even in de bruisende zee gezwommen. De golven waren vrij hoog dus we mochten niet al te ver de zee in. Na een toer afgesproken te hebben voor de dag van morgen konden we ons huisje binnen. Echt een plaatje, ruim en een mooie indeling. We vinden het nu al jammer dat we hier maar 3 nachten verblijven. S’avonds buiten het resort gegeten op 1 1/2 a 2 km afstand, een echt Vietnamees restaurantje met een grappige eigenaar. Hier heerlijk gegeten. Bij terugkomst in hotel, na de lange wandeling door donker Phu Quoc lekker in slaap gevallen. Morgen hebben we een taxi gehuurd van 11:00 tot 20:00 uur voor € 50. Hij brengt ons naar alle highlights in de buurt.

Opa oma

Hallo allemaal, zo te zien en te lezen genieten jullie vol op.Groetjes van uit Bemmel.