MinaRonaldAzizamarceIinVietnam.reismee.nl

Phu Quoc dag 2

10-09:

Na uitgeslapen te hebben zijn we om 9:15 gaan ontbijten. In een mooie omgeving hadden we erg veel keus, konden we een mooi bodempje leggen voor de rest van de ochtend. Om 11:00 werden we opgehaald door de taxi en gingen we onderweg voor de 1e stop, de watervallen. Entree koste maar een paar centen en daarvoor kregen we een mooi aangelegd park te zien met bomen, huisjes, opgezette beelden van mensen hoe ze vroeger leefden en allerlei dieren zoals olifanten, veren, tijgers, leeuwen etc. Hadden we toch nog een stukje dierentuin. De weg naar de waterval was een klim naar boven over een slecht, enigszins glad voetpad, maar hier konden we wel mooie foto’s maken. Boven aangekomen was er een grote boom omgevallen zodat we daar niet konden zwemmen wel mooie foto’s gemaakt. Terug ging sneller dan naar boven en de taxi stond al klaar voor de volgende bestemming: Phu Quoc Prisson. Na een kort ritje konden we hier gratis naar binnen, het was eigenlijk gewoon een soort concentratiekamp met veel, heel veel prikkeldraad. Als je er doorheen loopt krijg je toch een onbehaaglijk gevoel over welke ontberingen, martelingen en verschrikkingen die gevangenen hier hebben moeten ondergaan. Een woord: onmenselijk.

Door de warmte kwam het goed uit dat we naar de derde stop, het strand, reden. Hier eerst nog geluncht en toen het parelwitte strand op. Wat een heerlijke verkoeling in een mooie omgeving.

Hierna zijn we naar de kabeltram gegaan, als je ziet hoeveel hier in de omgeving gebouwd wordt dan kan het niet anders dan over een paar jaar staat het hier helemaal vol met hotels en restaurant. Kaartje gekocht voor de kabelbaan, alles is hier nieuw, lijkt wel een beetje Disneyland. De kabelbaan is ongeveer 8 km lang en duurt 25 minuten. Ronald heeft het ook meegemaakt, heeft andere dingen gezien dan wij :-(. Bij terugkomst naar onze laatste stop, Sailing Lounge bar. Een schitterende, weliswaar moderne plek, om een drankje te doen. Happy Hour.......dus cocktails time. Op het eind naar een leuke vuurshow gezien. Rond 19:30, het was al donker, heeft de chauffeur ons afgezet bij het restaurantje van gister waar we weer heerlijk hebben gegeten. Na een vermoeiende, drukke maar mooie dag waren we rond 22:30 weer in ons privehuisje en konden we weer lekker slapen. Morgen relaxdag op het resort, zwembad en strand/zee.

Marjolein

Wat een prachtige reis maken jullie! Mooie foto’s ook! Ik geniet met jullie mee!!

Elise

Mooie verhalen en het lijkt tot nu toe een indrukwekkende mooie reis. Veel plezier nog.

Ma Jacobs

Dit is wel heel bijzonder wat jullie allemaal zien en prachtige foto,s maken geniet nog Groetjes Ma