MinaRonaldAzizamarceIinVietnam.reismee.nl

Ha Noi dag 1

12-09:

Vanochtend rustig kunnen ontbijten omdat we een uurtje later dan gepland naar het vliegtuig gingen. In een kleine taxi reden we vlot door Phu Quoc naar het vliegveld. Bij het inchecken hadden, zoals verwacht, weer extra bagage, dit moest weer aan een aparte balie worden afgerekend. Hier duurde dat wat langer omdat er blijkbaar veel mensen moesten betalen of vragen hadden. Nu we niet zelf onze stoelen konden kiezen zaten we een klein beetje als sardientjes in een blikje. Maar het was maar voor 2 uurtjes, dus dat was te doen. Op het vliegveld van Hanoi snel door de douane heen en buiten stond onze chauffeur al te wachten. Helaas nu niet met een koud doekje en flesje koud water. Nu kwamen we weer in de drukte van het verkeer van Hanoi terecht, wederom die scooters dit keer veel, heel veel scooters. Gekkenhuis dat verkeer in die grote steden, maar wel leuk om mee te maken. Een ding weet ik zeker, hier ga ik geen buschauffeur worden, haha. Na aankomst in het hotel kregen we een welkomstdrankje. Helaas bleken onze kamer geen ramen te hebben. Andere kamers met ramen waren er niet en de paar kamers met raam waren bezet. We konden wel de laatste nacht wisselen, daar moesten we over nadenken. Na de koffers uitgepakt te hebben hebben we Hanoi verkent, ergens bij een meer geluncht en wat door het oude, drukke centrum van Hanoi gelopen. Onderweg een leuk restaurant gevonden waar we heerlijk Vietnamees gegeten hebben. Na een weer drukke dag zijn we na nog wat boetiekjes en winkeltjes bezocht te hebben, teruggegaan naar ons hotel en al snel in slaap gevallen.